Klik Untuk Kembali:

PERHATIAN!!

Untuk membaca catatan terkini Asreemoro sila klik ke http://tausug-global.blogspot.com/
Di sini hanya untuk Catatan Lama!! Harap Maklum!!

Sabtu, 7 Februari 2009

Lawrence Of Arabia Adalah Zionist



Dalam laman web berikut:
http://www.independent.co.uk/news/world/middle-east/lawrence-of-arabia-was-really-a-zionist-historian-claims-437664.html seorang penulis dari Jerusalem bernama Donald Macintyre menjelaskan:
    
"The British Jewish historian who has written histories of Israel and the Holocaust, as well as his monumental biography of Winston Churchill, made front-page news here when he told The Jerusalem Post during the city's international book fair: "The most interesting thing from an Israeli perspective is about Lawrence of Arabia. The great Arabist, right? The man who supported the Arabs and pushed for Arab nationhood in the 1920s. He is always pictured wearing Arab robes. What is so astonishing  which you'll see in my next book, Churchill and the Jews  is that he was a serious Zionist."

Berkenaan dengan Kamal At-Tarturk sendiri, beliau adalah seangkatan dengan Lawrence of Arabia yang diproses oleh Yahudi untuk menghancurkan Khilafah Othmania. Kamal At-Tarturk bertugas menghancurkan dari dalam Turki, manakala Lawrence Of Arabia menghancurkannya dari luar dengan slogan "Tanah Arab untuk Orang Arab" (Beliau pergi ke Najad, menghasut dan membantu Bani Sa'ud bangun menentang kuasa Othmania ke atas Orang Arab). Dengan bantuan Syeikh Muhammad ibnu Abdul Wahhab yang membawa fahaman radikal ketika itu, Bani Sa'ud dan Lawrence berjaya menduduki Tanah Haram Makkah kemudiannya. Hingga hari ini Arab Saudi diperintah oleh Bani Sa'ud yang sangat rapat hubungannya dengan AS.


Tiada ulasan: