Klik Untuk Kembali:

PERHATIAN!!

Untuk membaca catatan terkini Asreemoro sila klik ke http://tausug-global.blogspot.com/
Di sini hanya untuk Catatan Lama!! Harap Maklum!!

Rabu, 25 Mac 2009

Polis Talibarut Kerajaan Filipina Adalah Bacul Dan Hina



Tidak berapa lama kemudian Polis MUNICIPAL datang menyerbu penunjuk perasaan UTC dengan bahasa perlahan. Mereka meminta segala bendera dan sepanduk UTC diserahkan kepada mereka. Peringkat awal UTC melawan, hingga berlaku tolak menolak. Hinggakan Polis menggunakan muncung  M-16 mencucuk ke perut UTC yang enggan. Gabenor Sultan Sulu dan Komander UTC mengarahkan mereka mengikut arahan Polis agar tidak berlaku pertempuran yang merugikan bangsa.

Menurut komander dan Gabenor Sultan Sulu, jangan sampai UTC berperang pula dengan Polis kerana kesemua Polis berbangsa Tausug juga. Tetapi tidak mengapa, video dan foto telah pun diambil. Biarkan mereka merampas apa sahaja supaya menjadi bukti bahawa yang kejam bukannya UTC atau rakyat Sultan Sulu tetapi kekejaman akan berbalik kepada Polis Filipina.

Setelah melihat bahawa mereka telah menguasai UTC, tiba-tiba si Bodoh ketua Polis MUNICIPAL datang seperti hilang akal mengarahkan orangnya menangkap beberapa orang Peace Keepers Sultan Sulu. Maka berlakulah tangkapan, tolak menolak dan tendang menendang dari pihak Polis MUNICIPAL atas arahan Ketua Polis Bodoh dan bacul terhadap bangsa sendiri. Seramai 13 orang tertangkap kebanyakannya adalah anggota remaja Peace Keepers Sultan Sulu. Yang hairannya ketua UTC dan Komander Peace Keepers tidak mereka tangkap sebabnya Polis sendiri takut menangkap mereka. 

Kelihatan Gabenor Sultan Sulu didekati oleh polis untuk menangkapnya tetapi Gabenor tersebut mara ke arah polis sambil memaki hamun. Wajah Gabenor Sultan Sulu begitu menggerunkan. Dengan kopiah hitamnya, pipi ditumbuhi jambang berbadan besar pula serta latar belakangnya yang disegani menyebabkan polis berfikir 1000 kali untuk menangkapnya.

Polis Marin Manila yang kafir itu pun tidak melakukan apa-apa terhadap UTC. Yang lebih sudu dari kuahnya ialah Ketua Polis MUNICIPAL sambil memaki hamun tak tentu pasal kepada bangsanya sendiri. Gabenor Sultan Sulu dan Komander Peace Keepers mengarahkan juru gambar mengambil gambar Ketua Polis bodoh tersebut serta mengarahkan UTC agar tidak bertindak balas. Biar Polis sendiri yang melakukan kekasaran agar menjadi bukti bahawa bacul, dayus dan hina ialah mereka yang menjadi talibarut Filipina seperti Ketua Polis MUNICIPAL dan konco-konconya itu.



Ketua Polis kemudiannya mengarahkan merampas semua Sepanduk dan Bendera Sultan Sulu. Maka dirampaslah semuanya lalu dilemparkan ke tanah, dilonggok begitu sahaja. Sebahagian UTC meleleh air mata kerana yang dilempar ke tanah itu ialah bendera mereka tertulis kalimah "La ilaha illallah Muhammadurrasulullah". Mereka tidak dapat berbuat apa-apa kerana menurut arahan ketua UTC agar tidak berlaku pertumpahan darah.

Kita akan lihat siapa yang akan menang, UTC atau Polis Talibarut Filipina.

Tiada ulasan: